Wat is professional organizing?

organizer

or·ga·ni·zer
/ᴐrgәnajzәr/
de (m.); -s
Eng.


Volgens Wikipedia (de vrije encyclopedie):

Een (Professional) Organizer is iemand die mensen begeleidt bij het op orde brengen van bijvoorbeeld de woning, de administratie of het kantoor. (…) Een Professional Organizer is in te huren in situaties waarin men last heeft van de heersende chaos, wanorde of bij een gebrek aan tijd. Organizers werken zowel bij particulieren als bij bedrijven. Zo geven zij begeleiding bij ordenen van de woon- of werkomgeving, de administratie, het huishouden, maar ook begeleiden zij verhuizingen of ondersteunen zij mensen met een lichamelijke beperking of bijvoorbeeld chronische vermoeidheid, ADHD of dementie. 
 

Andere termen

Als je iets zoekt over professional organizing, kom je vele termen tegen. Men spreekt ook vaak van een personal organizer, of schrijft het anders, namelijk als professional organiser of personal organiser. Een opruimcoach is ook een veelgehoord, bijna Nederlands woord en vat ook heel goed samen wat het vak inhoudt. Hoe dan ook, alle termen zijn eigenlijk juist en goed te gebruiken. Het gaat er tenslotte niet om hóe het genoemd wordt, maar wát je ermee bereikt!