Een opgeruimde werkplek

Werkplektraining

Ben je ondernemer of werk je in loondienst en heb je te maken met een chaotische (thuis)werkplek? Van jezelf of van een werknemer? Kenmerkt die werkplek zich door stapels papieren, een overvolle inbox en een kasten en een harde schijf vol ongeordende documenten? Dit zorgt waarschijnlijk voor veel onrust en belemmeringen in het werk.

Ik kan helpen rust en overzicht te krijgen, zodat je (weer) beter in staat bent je werk te doen en je op efficiënte wijze toekomt aan de zaken die echt belangrijk zijn. Dit levert uiteindelijk tijd, en daarmee geld op.

Werkwijze

Samen gaan we aan de slag met professional organizing op de (thuis)werkplek. Dit doen we in de vorm van een trainingstraject. We pakken de zaken in korte sessies stapsgewijs aan en zorgen ervoor dat je na het traject beschikt over de volgende zaken:

  • Een werkarchief voor je papieren informatiestroom
  • Een helder ingedeeld archief voor bestaande documenten
  • Een bijbehorende digitale mappenstructuur op je computer
  • Een overzichtelijke inbox

Een einde aan de stapels

In deze training leer ik je eveneens een aantal vaardigheden, die eraan bij dragen dat je niet alleen tijdens de training, maar ook na het traject zelfstandig je (thuis)werkplek op orde kunt houden:

  • Efficiënt werken met je nieuwe archiefindeling
  • Digitaal archiveren: hoe en waarom?
  • Grip op je email: snel en doeltreffend je email afhandelen